T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
İlimiz Merkez İlçesi Aziziye Köyü’nde tapunun; ada no: 177 ada, parsel no: 1’ de kayıtlı toplam 61.592,12 m² yüzölçümlü taşınmaz üzerine Konut amaçlı 1/5000 ölçekli Nazım ve 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı,İl Genel Meclisi’nin 05.09.2024 tarih ve 87 sayılı kararı ile onaylanmıştır.
Başkan Levent TOKMAKER
Katip Üyeler Özgür ÖZMEN Mustafa TOKUR
|
TOPLANTININ Dönemi : 1 Ayı : Eylül 2024 Birleşimi : 4 Oturumu : 1
|
Karar tarihi 05.09.2024
|
Karar no 87 |
Kararın özü
İMAR PLANI KONUT
|
İl Genel Meclisi Başkan Levent TOKMAKER Başkanlığında 25 üyenin katılımıyla 05.09.2024 günü saat 16.00’ da Burdur İl Özel İdaresi İl Genel Meclisi salonunda toplandı.
Teklif: İlimiz Merkez İlçesi, Aziziye Köyünde, tapunun; Ada No: 177 Ada, parsel No: 1’ de kayıtlı toplam 61.592,12 m² yüzölçümlü taşınmaz üzerine Konut amaçlı 1/5000 ölçekli Nazım ve 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planının 5302 Sayılı İl Özel İdaresi kanunun 10/c maddesi gereğince onaylanması ile ilgili İmar ve Kentsel İyileştirme Müdürlüğü’nün 24.05.2024 tarih ve 47317 sayılı teklif yazılarının görüşülerek karara bağlanması istenilmiştir.
Verilen Karar: Söz konusu teklif yazıları İl Genel Meclisimizin Eylül 2024 ayı toplantısının 05.09.2024 tarihli birleşiminin birinci oturumunda gündeme alınmış ve komisyon raporu üzerinde yapılan müzakere neticesinde;
5302 Sayılı İl Özel İdaresi kanunun 10/c maddesinde “Belediye sınırları dışındaki planları görüşerek karara bağlamak” hükmü yer almaktadır.
Talep konusu alan Çevre ve Şehircilik Bakanlığınca 27.08.2015 tarihi itibariyle onaylanan Antalya-Burdur-Isparta Planlama Bölgesi 1/100 000 ölçekli Çevre Düzeni Planında “Orman Alanı” kullanımında kalmakla birlikte Aziziye köyü köy yerleşik alan ve civarı sınırı içerisinde kalmaktadır.
ÇDP' nin "4. Tanımlar" başlıklı 4.9. maddesinde; "Kırsal Yerleşme Alanları"; "Kentsel yerleşme alanları dışında kalan köy ve mezraları kapsayan, 3194 sayılı İmar Kanunu’nun ilgili Yönetmeliği uyarınca köy yerleşik alanı ve civarına ilişkin sınır tespiti yapılmış / yapılmamış ve bu planda sınırları şematik olarak gösterilmiş veya plan ölçeği gereği gösterilememiş olan alanlardır." olarak açıklanmıştır.
ÇDP' nin "Kırsal Yerleşme Alanları" başlıklı 9.1.2. maddesinin 1. bendinde; "Belediye ve Valilik yetkisindeki köy statülü alanlarda, 3194 sayılı İmar Kanunu’nun ilgili yönetmeliği uyarınca köy yerleşik alanı ve civarına ilişkin sınır tespiti yapılmış/yapılmamış alanlar; 442 sayılı Köy Kanunu uyarınca, köy yerleşme planları ile belirlenmiş/belirlenecek olan köy yerleşik ve gelişme alanı ile plan ölçeği gereği gösterilememiş olan köy ve mezraların yerleşik ve gelişme alanlarını birlikte ifade eder." hükmü, 4. bendinde; "Kırsal Yerleşme Alanlarında, İmar Planları yapılıncaya kadar konut, tarım ve hayvancılık amaçlı yapılarda yapılanma koşulları Plansız Alanlar İmar Yönetmeliği hükümlerine göre belirlenir. Silo, samanlık, yem deposu vb. yapılar için maksimum bina yüksekliği ihtiyaç doğrultusunda belirlenir." hükmü ve 6. bendinde; "Bu kullanımlar dışındaki her türlü faaliyet için (turizm, günübirlik veya bölgesel düzeyde ticaret kullanımlar vb.) İmar Planı yapılması zorunlu olup; Emsal: 0,50 dir. Diğer yapılanma koşulları çevre imar bütünlüğü gözetilerek alt ölçekli planlarda belirlenecektir." hükmü açıklanmıştır.
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı Mekansal Planlama Genel Müdürlüğü'nün 13.12.2022 tarih ve 5236809 sayılı yazısında ise; "Köy yerleşik alanları bütününe yönelik imar planlarının varsa ÇDP hükümlerine de uygun olarak bütüncül olarak hazırlanması esas olmakla birlikte, kırsal alanlara dönüşün teşvik edilmesi, kentsel alanlardaki nüfus yoğunluğunun azaltılmasına ve dolayısı ile konut arzına katkı sağlanması gerektiği değerlendirilmiş olup bu bağlamda köy yerleşik alanlarında: kısmi imar planları yapılarak konut ihtiyacının karşılayabilmek için uygulama öncesi en az 40.000 m² alan büyüklüğüne sahip alanlarda; kadastral bir yola cepheli olması veya onaylanacak imar planındaki imar yolunun kadastral veya yürürlükteki bir imar yoluna bağlantısının sağlanması,
Mekânsal Planlar Yapım Yönetmeliğine göre belirlenebilecek ihtiyaç duyulan donatı alanlarının imar planında ayrılması ve İl Özel İdarelerince onaylanması ve ifraz yoluyla 1.000 m2 den küçük parseller oluşturulmaması kaydı ile ilgili kurum ve kuruluşların uygun görüşleri alınarak 1/5.000 ölçekli nazım ve 1/1.000 ölçekli uygulama imar planlarının 5302 sayılı İl Özel İdareleri Kanunu uyarınca İl Özel İdarelerince yürütülebilecektir." olarak belirtilmiştir.
../…
Söz konusu talep ile ilgili olarak 3194 sayılı İmar Kanunu'nun 8 (e) maddesi uyarınca plan müellifi tarafından ilgili kurum ve kuruluşlardan görüş istendiği anlaşılmıştır.
İmar planına esas kurum ve kuruluş görüşleri soruluş ve bu kurum görüşlerinin tamamlandığı tespit edilmiştir. Söz konusu alana ilişkin teklif; 1/5000 ölçekli Nazım ve 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı teklifi, Emsal: 0.50, yençok: 6.50 m (2 katı geçmeyecek) yapılanma koşulları ve kurum görüşleri ile Mekansal Planlar Yapım Yönetmeliği hükümleri doğrultusunda hazırlanmış olduğundan;
İlimiz Merkez İlçesi Aziziye Köyünde tapunun; ada 177 Ada, parsel 1’ de kayıtlı toplam 61.592,12 m² yüzölçümlü taşınmaz üzerine hazırlatılan konut amaçlı 1/5000 ölçekli Nazım ve 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planının, 5302 Sayılı İl Özel İdaresi kanunun 10/c maddesi gereğince uygun görüldüğüne dair komisyon raporu oya sunuldu ve oy birliği ile kabul edildi.
Gereği için karar örneğinin İmar ve Kentsel iyileştirme Müdürlüğünün ile Mali Hizmetler Müdürlüğüne tevdiine karar verildi.
Levent TOKMAKER Özgür ÖZMEN Mustafa TOKUR
Başkan Katip Üye Katip Üye